CGM CLICKDOC videoconsult

CGM CLICKDOC videoconsult Branding - Communication - Digital

Videoconsultatie voor de zorg

Opdracht

Om zorgverleners te helpen het werk zo veilig mogelijk op afstand te kunnen doen, ontwikkelde CompuGroup Medical (CGM) de app CLICKDOC videoconsultatie. Een webapplicatie die een spreekuur via videobellen mogelijk maakt, waarbij privacy gewaarborgd en data beveiligd is. In tijden van corona, relevanter dan ooit. CGM vroeg nu:rotterdam een activatiecampagne te ontwikkelen gericht op zorgverleners.

Aanpak

De campagne richtten we op de voordelen voor zorg op afstand voor zowel cliënt als zorgverlener. Voor de activatie zetten we e-mail marketing, social media en een digitale brochure in. Door middel van direct mail met follow-up brachten we CLICKDOC nog eens extra onder de aandacht. Na activatie ontvingen zorgverleners posters om cliënten in hun praktijk te informeren over de mogelijkheid van een consult op afstand.

Resultaat

De activatiecampagne leverde ruim 20.000 trials op. Hierop startte de follow-up die gericht was op conversieverhoging van betalende gebruikers. Door de campagne hebben veel zorgverleners videoconsult geïntegreerd in de praktijk en bieden zij cliënten zorg op afstand. De campagne past in de communicatiestrategie van CGM om bekendheid te geven aan haar innovatieve software en ICT-oplossingen voor de zorg.

Online brochure

Heldere informatie over een complexe wereld

CGM CLICKDOC videoconsult

Responsive online brochure

Mobiel informeren

CGM CLICKDOC videoconsult

Social media campagne

Afstemmen op de doelgroep

CGM CLICKDOC videoconsult

DM en follow-up

Een beeldschermdoekje cadeau om te zorgen voor een helder gesprek

CGM CLICKDOC videoconsult

Posters voor in de wachtruimte

Cliënten goed geïnformeerd

CGM CLICKDOC videoconsult