John West For Salads

John West For Salads Communication - Shopper activation - Packaging Design


OPDRACHT
John West maakt een stap naar toepassingen van haar in blik verpakte producten in salades. De vraag aan ons was om daarvoor een concept te ontwikkelen dat aansluit op de gezonde wereld van salades. Belangrijk was de schapimpact en herkenning van de John West merksignatuur.


AANPAK
We ontwikkelden de propositienaam John West for Salads met een eigen logo en herkenbare grafische identiteit, waardoor we het concept stevig konden communiceren in point of sale-uitingen. Hiervoor maakten we de key visual waar we een krop sla en tonijnverpakking in een innige omhelzing zien: Best Friends. De pay-off 'lekkere salades in een handomdraai’ geeft de consumer benefit duidelijk weer.


PACKAGING
Voor de verpakking kozen we een kartonnen sleeve, gewikkeld om het blik wat ons meer communicatieve mogelijkheden biedt. Deze staat rechtop in het schap waardoor het een flinke impact heeft. Smakelijke serveersuggesties en een uniforme presentatie in een lichte omgeving geven smaak en verleiding. Recepten aan de binnenzijde van de sleeve bieden inspiratie voor de consument voor de vier producten in deze lijn:

Tuna Sundried tomatoes
Tuna Chili Garlic
Tuna Basil
Tuna Balsamic

Logo

Herkenbare grafische identiteit

John West For Salads

Packaging

Flinke impact in het schap

John West For Salads

Key-visual

Innige omhelzing van sla en tonijnverpakking

John West For Salads

Topkaart

Point of sale materiaal

John West For Salads

Smartscreen

Animatie

John West For Salads